Let op! U bevindt zich niet op de corporate website van Fonds 1818. Klik hier als u daarnaar op zoek was.

Mediacontacten en impact

 

De afdeling Voorlichting & Communicatie onderhoudt goede contacten met de diverse media in de regio. De banden met AD Haagsche Courant en het Leidsch Dagblad zijn nauw. Met beide dagbladen geeft het fonds een prijs uit; de Lenteprijs en de Herfstpremie. Nieuws vanuit Fonds 1818 wordt door de regionale en lokale media goed overgenomen. In 2012 zijn persberichten verstuurd over: Verhoging donatiebudget met 1 miljoen (20 feb. 2012), Fonds 1818 helpt sportverenigingen goedkoop aan AED (25 mei 2012), Fonds 1818 gaat voordekunst (20 okt. 2012), Leidse Fondsendag (12 okt 2012) en A Meezing Kerst (4 dec. 2012). 

Alle berichten zijn breed overgenomen door zowel de traditionele media (regionale en lokale kranten en RTV) als via de sociale media. Naar aanleiding van de persberichten is contact geweest met diverse media. Een deel van de interviews is afgegeven door directeur Boudewijn de Blij en hoofd communicatie Corien Bosch. In geval van de Leidse Fondsendag zijn vertegenwoordigers van de Leidse fondsen naar voren geschoven. Bezoekers op de Leidse Fondsendag lieten weten onder meer het artikel in het Leidsch Dagblad te hebben gelezen of het interview op Radio Sleutelstad te hebben gehoord. Vanuit de landelijke media was vooral aandacht voor het programma Groene Schoolpleinen.

Diverse adviseurs hebben contact gehad met (vak)media aangaande hun expertise gebied. Contacten hiervoor liepen of via de afdeling Voorlichting en Communicatie of direct met de adviseur.

Artikelen in relatie tot Fonds 1818 die in de gedrukte media verschijnen, worden verzameld in een regelmatig verschijnende interne, digitale knipselkrant.

 

 

U bent hier