Let op! U bevindt zich niet op de corporate website van Fonds 1818. Klik hier als u daarnaar op zoek was.

Nutstuin

In mei 2011 is De Nutstuin feestelijk geopend.

De afdeling Voorlichting en Communicatie was verantwoordelijk voor de promotiecampagne rondom de opening. Naast de traditionele media is ruim ingezet op de sociale media en ‘guerrilla marketing’. In AD Haagsche Courant, Den Haag Centraal, de Posthoorn, Den Haag FM, RTV West, Haags Straatnieuws en Info Thuis is aandacht geweest voor de aanleg van de tuin en de opening. Den Haag Centraal heeft in de verschillende fasen van de aanleg hierover bericht. Ook diverse vak-media hebben aandacht besteed aan het ontstaan van de groene oase in de binnenstad.

Bureau Studio Duel ontwierp een promotiecampagne bestaande uit posters met daarop het woord OPEN tuinkerszaad en flyers gedrukt op papier met daarin zaden. Door de hele stad zijn op openbare plekken houten tuinprikkers geplaatst met daarop de aankondiging van de opening: ‘Meer tuin in de Nutstuin’. Van deze prikkers werden foto’s gemaakt die weer via de sociale media werden verspreid. Dit is door diverse blogs in de stad opgepikt waardoor een kleine viral is ontstaan.

Gasten die per post werden uitgenodigd ontvingen een kartonnen vogelhuisje. Tijdens de opening ontvingen de gasten het ‘Bij het Jaarbericht – De Nutstuin’, dat geheel in het teken stond van de aanleg. Ook ontvingen zij een glazen honingpotje met de uitnodiging dit tzt te komen vullen met honing van de eigen bijen.

De officiële opening werd verricht door middel van een voorstelling Vogels van Theatergezelschap Stella Den Haag. Vogels is een samenwerking tussen Stella Den Haag, Fanfare ‘Kunst voor het Volk’ en de stadsbeiaardier van Den Haag Heleen van der Weel.

Bij het Jaarbericht 2010 - De Nutstuin is geschreven door Sep Schaffers. In het boekje staan foto's van fotograaf Hugo Schuitemaker die een jaar lang de aanleg van de tuin volgde.
Lees Bij het Jaarbericht 2010 - De Nutstuin

 

 

U bent hier