Let op! U bevindt zich niet op de corporate website van Fonds 1818. Klik hier als u daarnaar op zoek was.

Lenteprijs

 

Belangrijke mediapartner van Fonds 1818 is AD Haagsche Courant. Sinds het voorjaar van 2007 wordt gezamenlijk de Lenteprijs uitgereikt. Deze Lenteprijs is gericht op zowel formele als informele groepen in de samenleving die met originele ideeën komen voor maatschappelijke projecten. Ieder jaar is een ander thema gekoppeld aan de Lenteprijs. 2007: Jongeren, 2008: De wijk in, 2009: Voor Later (natuur, milieu en duurzaamheid) en 2010 Aan de praat. In 2011 is het thema In Beweging.

AD Haagsche Courant plaatst tussen de start van de actie op of rond 21 maart en de prijsuitreiking op of rond 21 juni wekelijks artikelen in de krant, die gerelateerd zijn aan de prijs. De artikelenreeks is herkenbaar door het Lenteprijslogo.

In 2010 is het prijzenbedrag verdubbeld van € 55.000,- naar € 110.000,-. Vrijwel het gehele bedrag is uitgekeerd.

Ieder jaar weer blijken vele nieuwe groepen via de Lenteprijs de weg naar Fonds 1818 te vinden. Uit onderzoek is gebleken dat AD Haagsche Courant naast de mailing verzorgd door Fonds 1818, de belangrijkste bron van informatie is over de Lenteprijs. In 2010 was er met 113 aanmeldingen een record aantal inzendingen.

 

U bent hier